Private Label (saját márka) az Amazonon, az FBA szolgáltatást kihasználva azt jelenti, hogy már létező termékeket adsz el, melyek az általad kialakított brand (pl. név, logó, terméktípus, új funkció, design) alatt jelennek meg. Miután megvizsgáltál egy kategóriát és kiválasztottad azt a terméket, amelyiket értékesíteni fogod az Amazonon, vedd fel a személyes kapcsolatot a Kínából származó beszállítókkal vagy termékgyártókkal.

Miután a terméked minden részlete jól meg lett tervezve, elindul a gyártási folyamat. A termék gyártását követően az egész készlet az Amazonnak kerül továbbításra, légi vagy tengeri úton.

Abban a pillanatban, ahogy a termék az Amazon USA-ban levő valamelyik raktárába beérkezik, semmi más dolgod nem lesz, mivel az Amazon veszi kézbe az egész logisztikát a Fulfillment by Amazon- FBA szolgáltatáson keresztül.

Az üzlettípus lényege, hogy bárhonnan lebonyolítható, – laptop vagy mobiltelefon segítségével-, bárhol tartózkodhatsz (kávéház, Bahamák, iroda, stb.).

Private Label vs Retail Arbitrage

Milyen típusú termékeket értékesítenek az Amazon-on az FBA eladók?

PL: Többek között az összes létező terméket, melyek megfelelnek az Amazon private label előírt szabványainak. Ez esetben az eladó a saját brand-je alatt értékesíti a termékeit.

RA: A Retail Arbitrage-hoz szükséges hogy az eladó rendelkezzen a kereskedelmi brand jóváhagyásával, ellenkező esetben a szóban forgó termék használt termékként kerül értékesítésre.

Hogyan találhat egy leendő vállalkozó beszállítót az Amazonon lévő termékekre?

PL: Az eladó egyenesen a gyárból rendeli meg a termékeket, mely során a saját brand-je szerint alakítja ki.

RA: Azok az eladók, akik a retail arbitrage mellett döntenek, folyamatos kapcsolatokat kell építeniük márkás cégekkel, hogy ajánlatokat keressenek és beszerzési folyamatokat bonyolítsanak le több weboldalon, raktáron vagy más kereskedőkön keresztül.

Melyik üzlettípus az időigényesebb?

PL: A private label eladó kezdeti feladatai a következők:

  • termék keresése, melyet az Amazonon szeretnél értékesíteni
  • beszállítók megtalálása, aki legyártja a private label készletet
  • a termék elindítása
  • „customer support” biztosítása az ügyfelek számára

RA: A retail arbitrage eladó feladatai a következők:

  • ajánlatok/kedvezmények felkutatása
  • leltár, beszerzések lebonyolítása
  • a termékek előkészítése, csomagolása, listázása és elküldése
  • a leltár kezelése

Mi határozza meg a termék darabszámát, melyet az eladó egyetlen készletben vásárol meg?

 

PL: az eladó költségvetése

RA: a terméktípus elérhetősége + az eladó által meghatározott költségvetés

Ki készíti elő, csomagolja és küldi a termékeket az Amazon raktárai felé?

PL: a Kínában lévő gyártó

RA: az eladó, aki az Amazonon értékesít

Mekkora a jövedelmi potenciál?

PL: az eladó határozza meg a haszonkulcsot, és hihetetlen nagy előny, hogy ez az üzlettípus növelhető. Az eladó egy törvényes vállalkozást épít fel, amin keresztül olyan márkás termékeket értékesít, melyeknek a birtokában van. Ezzel egy időben pedig egy saját márkát épít fel.

RA: az eladót korlátozza a beszerzési ár, amely rendelésenként változhat. A haszonkulcs általában a rendelési tétel nagyságától és a beszállító által megadott áraktól függ. Egy másik hátránya ennek az üzlettípusnak, hogy a terméktípusok nem bővíthetőek szabadon, mivel csakis más márkák kerülnek értékesítésre általa.

Remélem, hogy ez az elemzés segíteni fog abban, hogy megértsd a potenciált, amivel a Private Label üzlettípus rendelkezik. 🙂

Legyen csodás napod!

Alin, Zsolt és Patrik