Az anyagiak meghatározása mindenki számára egy olyan kérdés, melyre választ szeretne kapni, mielőtt pénzt fektetne bármilyen vállalkozásba. Ez alól az online üzlet sem képez kivételt.

A válaszom a fenti kérdésre nagyon rövid és tömör, és tudom, hogy nem fogja kielégíteni a kíváncsiságodat: Ez attól függ…

Ebben a cikkben elemezni fogom az összes szolgáltatást és kiadást, amelyre fel kell készülnöd még mielőtt termékek árusításába kezdenél az Amazon felületén.

 3 nagyon hasznos tanáccsal fogom kezdeni, melyek az Amazonon való értékesítéssel kapcsolatosak

  1. Kezdj bele mielőbb

Az idő a legfontosabb áru, amivel jelenleg rendelkezel. Minél hamarabb kezdesz bele ebbe a vállalkozásba, annál hamarabb fogsz fejlődni. Az Amazon HUB projekt keretein belül megkérdezett eladók első számú visszajelzése az volt,- amit rendkívül sajnáltak, hogy nem kezdtek bele hamarabb ebbe a vállalkozásba.

  1. Kezdj bele mielőbb

Minél hamarabb indítasz el terméket egy olyan kategóriában, amelyikben alacsony a konkurencia, annál nagyobbak az esélyeid arra, hogy a kategória élére kerülj. Nincs is más teendő, csupán megőrizni ezt a pozíciót és új termékeket indítani ugyanazon a kategórián belül.

  1. Kezdj bele mielőbb

Az általunk megkérdezett eladók többségénél a havi nyereség a kezdés után 18 hónappal egyenlő volt a befektetett összeg 66%-ával. Ugyanakkor, ebben a 18 hónapban az eladók 50%-a minimum 10 000 dollár havi forgalmat produkáltak.

Átlagban a kezdést követő első 5 évben a bevételek 14%-al növekednek havonta. DE, ez az ígéretes perspektíva csakis idővel valósul meg, és csakis akkor, ha mindent helyesen előre megtervezünk.

Már az elején szeretném kiemelni, hogy a fenti számok, amelyeket a továbbiakban be fogunk mutatni, kiábrándítónak tűnhetnek, – amennyiben abban reménykedsz, hogy milliomossá válhatsz a következő 1-2 hónapban, vagy hétben,- akkor egész nyugodtan bezárhatod ezt a cikket, mert ez nem az, amit keresel. Az Amazonon való eladás egy hosszú távú vállalkozás, ami befektetéseket igényel, de legfőképp nagyon sok munkát.

 Ahhoz, hogy helyes számításokat tudjak neked bemutatni a továbbiakban néhány általános feltételezést kell használnom. Minden eladó eltérő helyzetben van, mivel különböző célokkal és elvárásokkal indul. Remélem, alkalmazni tudod majd ezt az útmutatót a személyes elvárásaid alapján.

A következő (reális) feltételezésekből fogunk kiindulni, hogy az alábbi számítások helyesek legyenek:

  • Termékeket értékesítünk az Amazon.com oldalon (rendelkezünk lakcímmel az USA-ban, vagy van egy partner vállalatunk, aki fogadni tudja a termékeket és tovább tudja küldeni az Amazon raktár felé).
  • Az Amazonon eladott termék ára minimum 20 dollár lesz.
  • A termékkel járó költség (beleértve a csomagolás gyártását, plusz az Amazon raktárig való szállítás kisebb vagy egyenlő lesz, mint 4 dollár.)
  • A termék standard méretekkel rendelkezik – elfér egy cipős dobozban.
  • A termék elég könnyű ahhoz, hogy légi úton történjen a szállítása.
  • Minimum 500 egységet fogunk vásárolni kezdő készletnek.
  • Belekalkuláljuk, hogy 50 darabot promócióként felajánlunk a termék elindításakor.
  • A célunk hogy a befektetés 100%-a megtérüljön.
  • Private Label- ként fogjuk árulni a termékünket (a saját brand-el a terméken és a dobozán), kihasználva az FBA modell adta lehetőségeket. Ez egy nagyobb mértékű növekedési potenciált biztosít a jövőben a vállalkozásunk számára.

A fenti pontokat úgy soroltam fel, hogy nem egy bizonyos termékre vonatkoztattam őket, azonban azért, hogy egyszerűbb legyen, konkrét példát használunk- iPhone Wood Case (fa tok) terméket akarunk eladni.

A termék felkutatása

Ez a legfontosabb pontja minden sikeres kezdetnek. Bizonyosodj meg arról, hogy rendelkezel-e válasszal az ebben a témában felmerülhető összes kérdésre. Amennyiben nem találtad még meg a megfelelő terméked, amelyre nagy az igény és alacsony a konkurencia, akkor azt ajánlom, hogy iratkozz fel a weboldalunkra és ingyenesen hozzá juthatsz az E-bookunkhoz, melyben megtalálod a termékkutatás folyamatát. Itt leírást kapsz a legaktuálisabb 2019-es modellhez, hogy minimális kockázat mellett megtaláld a sikeres terméket.

Az indítás kezdő költségei

Minta költségek (Samples):

A termékminták kötelezőek amikor egy Private Label terméket vásárolsz, abból a célból, hogy azt eladd az Amazon FBA-n keresztül. Néha jelentős különbségek vannak a termék gyári minősége és az Alibabán, vagy más kínai oldalakon szereplő termékleírások között. A legjobb módszer arra, hogy ellenőrizd a termék minőségét és megtaláld a legmegfelelőbb beszállítót az, ha termékmintákat rendelsz, hogy tesztelni tudd őket.

Fontos! A termék minősége a legnagyobb prioritásnak számít. Ugyanakkor egy olyan beszállítót kell találnod, aki elfogadható árat tud ajánlani, kommunikatív és kész hosszú távú partnerségre lépni veled.

Amikor rátalálsz a lehetséges beszállítókra, azt ajánlom, rendelj termékmintát a legjobb háromtól. Nyilvánvaló, hogy lesz egy járulékos költsége a termékminták megrendelésének. Kevesen tudják, hogy a kiválasztott beszállító visszafizeti neked ezeket a költségeket, ha úgy döntesz, hogy leadsz egy nagyobb rendelést nála, – viszont érdemes ellenőrizned ezt a lehetőséget előtte.

Alapszabály, hogy minden termékminta körülbelül 100 dollárba kerül, beleértve a kb. 5 napos kiszállítást is az országba ahol élsz.

KÖLTSÉG
Az ár 100 $ / minta, 3 minta esetén = 300 $

 

Leltározási költségek:

Amint kiválasztottad a beszállítót, itt az ideje, hogy megvásárold az 500 darabos termékkészletet.

Az Alibabán található beszállítók többsége általában egy minimális rendelési mennyiséget kérnek (MOQ), tehát ezt a tényezőt is figyelembe kell venned. Feljebb már megvitattuk, hogy ez a mennyiség 500 darab lesz.

A példánkkal élve, feltételezzük, hogy a termékünk 4 dollárba fog kerülni darabonként, beleértve a termék költségeit és a tengeri – vagy légi szállítást egészen az USA-ig. Az 500-as darabszám megfelelő mennyiség ahhoz, hogy elkezdd a vállalkozást, tudva, hogy a beszállítók hajlandóak legyártani a terméket és minimalizálni a költségeket,- ha legalább ennyi darabot rendelsz.

KÖLTSÉG
Ez eléri a 4 $-t / egységenként, 500 darab esetében = $ 2000

 Szállítás:

500 darab szállítása egy olyan termékből, melynek a méretei termékenként a Standard Size kategóriába sorolhatóak, körülbelül 1500-2000 dollárba kerül, belekalkulálva egyéb költségeket is.

Ajánlások:

Bevált módszer, hogy felajánlunk 50 darab terméket, melyet alacsonyabb áron fogunk értékesíteni azért, hogy aktivitást generáljunk a termék indításakor. Ez egy rendkívül fontos mozzanat minden termék indításakor, mert ezzel az 50 termékkel megszerezheted az első organikus véleményeket is. Ugyanakkor, ha sales velocity-t ér el (napi árulások gyorsasága), sokkal gyorsabban fog feljebb kerülni a termékranglétrán.

Egyéb költségek eddig a szakaszig:

Az Amazon Seller Central havi költsége 40$.

 

Amazon Sponsored Ads:

Ahogyan egyre több vásárlást generál (és egyre több véleményt szerzel az e-mailes follow up kampányokkal), egyre feljebb kerülsz a rangsorban a főbb kulcsszavak segítségével. Egy sikeres stratégia a termékek elindításakor a szponzorált reklámok futtatása (ezek Amazon PPC néven is ismertek). Ez sokat segíthet abban, hogy gyorsan növeld az eladásaid számát.

KÖLTSÉG
30 $ naponta, 30 napon keresztül = 900 $.

 

Védjegy

A legutóbbi frissítés a Private Label világában, hogy az Amazon lezárta a régi Brand Registry-hez való hozzáférést (az Amazon nyilvántartása azon brandek regisztráláshoz, melyek szerepelnek az eladásra kínált termékek között) és ennek egy új verzióját indította el 2017 májusában.

A legfontosabb módosítás, hogy azok, akik szeretnék regisztrálni a brandjüket az Amazonon, be kell nyújtsanak egy brand regisztációs kérvényt az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatalához (USPTO). Ez azt jelenti, hogy be kell jelentened egy kereskedelmi márkát és meg kell várnod a jóváhagyását mielőtt használni tudnád az Amazon Brand Registry további funkcióit.

Nem fogok nagyon a részletekbe merülni, hogy szükséges-e vagy sem, a további részletekről itt olvashatsz.

Ha éppen most kezdtél egy vállalkozást, akkor két lehetőséged van:

  1. Elindítasz egy kereskedelmi márka vagy Brand Registry nélküli terméket, hogy meglásd mekkora a kereslet, a továbbiakban pedig a feladatra koncentrálsz, – amikor megkezdődnek az eladások.
  2. Befektetsz és megszerzed a bejegyzett védjegy tanúsítványt, melynek jóváhagyására általában 6-12 hónapot kell várni.

Személy szerint, nem hagynám, hogy ez a várakozás addig korlátozza az eladásaim, inkább megpróbálnám párhuzamosan intézni a termék elindításával. Fontos megbizonyosodnod róla, hogy figyelmesen megvizsgáld a körülményeket, amikor kiválasztod a saját branded, hogy biztosan tudd kérelmezni a kereskedelmi márkát, anélkül, hogy a jövőben megsértenéd más márkák jogosultságát vagy a már létező neveket.

Mennyibe kerül egy védjegy regisztrálása az USA-ban?

Egy márka kiválasztása 350$-tól kezdődik. A trademarkia.com-ot használva 500 dollárt fizettem az utolsó kereskedelmi márkám kiválasztásáért.

KÖLTSÉG
Körülbelül 500 dollár a márka regisztrálásának a folyamatára

 

Dizájn:

Egy grafikus rendkívüli előny, hogy arculatot adjon a kiválasztott márkádhoz. Nagyon sok szükséges és szuper dologban tud segíteni, mint például a logók, a csomagolás dizájnja és a termékek listázásához szükséges fényképek, hirdetések.

Nehéz jó grafikust találni ésszerű áron, mert általában nagyon költségesek. A termékek gyors elindításához tehetséges dizájnereket találhatsz az olyan oldalakon, mint például az Upwork és Fiverr. Saját tapasztalatból mondom, hogy könnyen elérheted a szolgáltatást, amire szükséged van, akár kevesebb, mint 100 dollárból.

KÖLTSÉG
Körülbelül 200 dollár a logóért és a termék csomagolásáért.

 

A termékek képei:

Nem tudom eléggé kihangsúlyozni a magas felbontású és kiváló minőségű termékképeket. Amikor versenyben állsz más eladókkal, akiknek hasonló termékeik vannak, nagyon fontos, hogy a terméked kitűnjön a többi közül. Ahhoz, hogy egy látogató betérjen a termék oldaladra, kíváncsinak kell lennie, hogy rákattintson a termékedre. A vásárló először a képeket fogja megnézni, mivel ez az elsődleges információ, amivel átláthatja a termék funkcióit.

A kép egy „ablak” melyen keresztül látható a terméked. A legfontosabb eszköz, amely láttán a lehetséges ügyfelek egy reális vásárlást bonyolítanak le.

Amennyiben nincs túl nagy költségvetésed, vagy gyorsan szükséged van képekre, felsorolok egy elég részletes útmutatót ahhoz, hogy miként csinálhatsz fényképeket az okostelefonod és néhány háztartási cikk segítségével.

  • Keresd meg a lehető legjobb megvilágítást
  • Találj egy fehér hátteret a kép elkészítéséhez
  • Olyan képekre van szükséged, melyeknek a leghosszabb oldala legalább 1000 pixel, annak érdekében, hogy betartsa az Amazon minimális követelményeit.
  • Olyan fényképekre van szükséged, amelyeken látszik a termék mindennapos használata.

Ha úgy gondolod, hogy szakmai segítségre van szükséged, 25-50 dollár közötti áron magas minőségű képeket szerezhet a termékről. Feltételezzük, hogy 8 képre van szükséged és alkudhatsz az árból, akkor ezeknek az ára körülbelül 300 dollár.

KÖLTSÉG
300$, 8 db. kiváló minőségű professzionális fénykép

 

Utolsó gondolatok

Pontos és aktuális információkat szeretnék átadni a szükséges befektetésekről, ahhoz, hogy elkezdd a vállalkozást az Amazonon. Remélem, hogy ezek az információk elegendőek voltak ahhoz, hogy megválaszoljam a sok kérdést, melyet e-mailen és a Facebook oldalunkon kapok az FBA E-commerce saját vállalkozás felépítését érintő pénzügyi dolgokkal kapcsolatban.

Ahogy azt már az előbb is említettem, vannak más kiadások is, amit számításba kell venned, melyek közül az egyik kulcsfontosságú folyamat az indulási szakaszban a – Product Research folyamat. Teljes bizonyossággal találhatsz termék ötleteket anélkül is, hogy kutatási eszközöket használnál. Amennyiben szeretnéd minimalizálni a kockázatot és megtalálni a jövedelmező terméket, akkor olyan eszközöket használj, mint például a Jungle Scout, Unicorn Smasher, Scope, stb.

 PRODUCT RESEARCH ESZKÖZÖK KÖLTSÉGE
130 USD

 

Ha összeadjuk a költségeket, körülbelül 6-7000 dollárra lesz szükséged egy online vállalkozás beindításához az Amazonon, és nagyon fontos megbizonyosodnod róla, hogy rendelkezel a megfelelő tőkével a vállalkozás indításakor.

Hiszem és remélem, hogy felvázoltam ebben a cikkben az összes szükséges kiadást ahhoz, hogy eldöntsd, vállalkozásba kezdesz-e az Amazonon vagy sem. Annak függvényében válassz terméket, hogy mennyi kezdőtőke áll rendelkezésedre és mennyi nyereséget szeretnél elérni az első szakaszban.

Az én célom minden termékkel melyet elindítok, hogy minimum 100%-os megtérülést érjek el a befektetett összeghez képest. Tehát, ha például 7000$-t fektetek be, az elvárásom, hogy legalább 7000$-t keressek a termékek eladását követően.

Befejezésképpen,- ebben a cikkben megemlített ígéretes perspektívák csakis idővel fognak megvalósulni és csak akkor, ha mindent helyesen előre megtervezel.

Ha bármilyen ötleted támad, hogyan lehetne ezt a kezdetleges befektetést csökkenteni, kérlek, írd meg a hozzászólásokban. Bármilyen javaslat/ötlet/tanács jól jön.

 A Facebook csoportunk a tökéletes hely, ahová megírhatod javaslataid vagy felteheted kérdéseid.