Az Alibaba az Amazon platform kínai változata. Egy hatalmas piac, ahol számos terméket árulnak, – amit csak el tudsz képzelni. Amennyiben nem találsz beszállítót az Alibabán a keresett termék számára, akkor valószínű, hogy a szóban forgó terméket máshol sem fogod megtalálni.

Az Alibaba segít nekünk abban, hogy beszállítókat találjunk, akiktől alacsonyabb áron megvásárolhatjuk a szükséges termékeket. Ez egy egyszerű folyamat, amely gyorsan és hatékonyan működik.

Más népszerű platformok is léteznek, ahonnan megvásárolhatod a termékeket, de ha Kínából szeretnél vásárolni, akkor a legelterjedtebb megoldás az Alibaba. Ebben a cikkben megmutatom a módszerét annak, hogyan találd meg a megfelelő beszállítót a platform szolgáltatásainak a segítségével.

MEGJEGYZÉS!

Még mielőtt leadnád az első megrendelést, valamelyik beszállítónál, bizonyosodj meg róla, hogy minden óvintézkedést megtettél annak érdekében, hogy a terméked és a pénzed biztonságban legyen.

Számos csaló létezik az online világban, ezért ebben a cikkben leírom azt, hogy mire ügyelj, amikor termékeket rendelsz az Alibabán keresztül. Amennyiben a szövegben leírt minden javaslatot betartasz, a pénzed és a vállalkozásod biztonságban lesz.

Hogyan találod meg a terméket az Alibabán?

Most, hogy már kaptál egy általános képet az Alibabáról, beszélhetünk a cikk fő témájáról, – hogyan találhatsz beszállítókat és tudsz velük alkudozni.

Az első lépés amit tenned kell, hogy megkeresed a kívánt terméket az Alibaba platformján. A keresés gombra kattintva, megjelenik egy hosszú lista a potenciális gyártókról vagy kereskedő cégekről, akik a keresett terméket értékesítik.

A következő fontos lépés, hogy megszűrd a beszállítókat,- vagyis eltávolítani az összes gyanús beszállítót, akik nem tűnnek megbízhatónak.

Ezt a lépést néhány olyan szűrővel érhetjük el, amelyet az Alibaba beállítása tesz elérhetővé számunkra. Ez a szűrési mód nagyon egyszerű és gyors.

Személy szerint mindkét szűrővel keresem a beszállítókat: a “Trade Assurance” és “Verified Supplier” segítségével egyszerre. Elmagyarázom, hogyan működnek-

Trade Assurance

A Trade Assurance szűrő típus csakis azokat a beszállítókat válassza ki, akik elfogadták a Trade Assurance követelményeket, amelyeket az Alibaba előír. Ezeket a feltételeket a tranzakciók előzményei és az előző évi eladások mértéke alapozza meg. A Trade Assurance korlátot állít a beszállítónak, melyen belül a vásárló pénze biztosítva lesz abban az esetben, ha a beszállító nem teljesíti kötelességeit a vásárló felé.

Verified Supplier

Amennyiben a beszállító „Verified Supplier” -rangot kapott, biztos lehetsz a megbízhatóságában. Ez a legmagasabb szint, amelyet egy beszállító elérhet az Alibabán.

Miután egy beszállító megszerezte a Verified Supplier címet, azt jelenti, hogy egy bevizsgáló vállalat leellenőrizte és jóváhagyta a törvényességét.

Hely

Amennyiben szeretnéd, hogy a beszállítód egy bizonyos országból származzon, akkor a beállításokban meg kell adnod a helyet is. Én először leellenőrzöm, hogy vannak-e beszállítók az USA-ban a kívánt termékre. Amikor nem találok az USA-ban beszállítót, nem adok meg semmilyen más országot.

Minimum Order

Ennek a szűrőnek a segítségével kiválaszthatod a minimális rendelési darabszámot, melyet rendelni szeretnél. Például, ha 250 db. vagy annál kevesebb egységet szeretnél rendelni, akkor a „maximum order” mezőbe a 250-et kell megadnod. Ezáltal olyan beszállítókat fogsz találni, akik 250 darabot, vagy annál kevesebb egységet kínálnak a keresett termékből.

Ez a szűrő nagy segítségedre lehet akkor, ha azokat a beszállítókat szeretnéd látni, akik hajlandóak minimális mennyiséget előállítani, -amennyire neked épp szükséged van. Ne feledd, hogy azok a beszállítók, akik azt állítják a termékük oldalán, hogy magas MOQ-val (Minimum Order Quantity) dolgoznak, attól még elfogadhatják azt a mennyiséget, amennyire neked éppen szükséged van.

Amikor először keresel termékeket az a legbiztosabb, ha minden szűrő típust kipipálsz.

Ebben az esetben, akármilyen találatok jelennek meg, biztos lehetsz benne, hogy csakis a megbízható beszállítók maradnak a listában. A számuk termékenként változó. Mikor a terméked népszerű, elegendő beszállító lesz, akik közül kiválaszthatod a legmegfelelőbbet.

Ugyanakkor, ha a terméked kevésbé népszerű, kevesebb beszállítót találsz, amelyik az általad kiválasztott terméket kínálja. Ebből kifolyólag megtörténhet, hogy egyetlen talált beszállító sem felel meg az elvárásaidnak.

Néhány tanács az Alibabán listázott termékekkel kapcsolatban:

  • Ne értékeld a vállalatot a Response Rate alapján. A válaszadási arány attól függ, hogy a vállalat milyen gyakran válaszol az Alibaba platformon feltett kérdésekre. Azonban, ha egyenesen e-mailen keresztül válaszol és mindezt rövid időn belül teszi, az Alibaba nem veszi számításba a Response Rate meghatározásánál.
  • Nehéz meghatározni, hogy melyik találatok vonatkoznak gyártóra és melyek a kereskedelmi ügynökségekre vagy közvetítő cégekre. Végső soron nem számít a találat típusa egészen addig, amíg egy megbízható és stabil céggel dolgozol, amely elfogadható áron kínálja azt a terméket, amire épp szükséged van.
  • Amikor egy beszállító több információt kér a vállalatodról, akkor valószínűleg azt jelenti, hogy már nagyobb vállalatokkal dolgozik és leellenőrzi a vásárlóerődet, még mielőtt időt és erőforrásokat fektetne a rendelés folyamatába. Amennyiben egy olyan vállalattal rendelkezel, amely még a kezdeti szakaszban van, akkor ennek a beszállítónak nem érdeke, hogy alacsony darabszámú rendeléseken keresztül adja el a termékeit számodra, így a legjobb megoldás, ha más beszállító után nézel.
  • Személy szerint jobban szeretek a ManyChat-en vagy e-mailen keresztül alkudozni a beszállítókkal mintsem az Alibaba platform chat-en. Ez a mód hatékonyabb és a használata is egyszerűbb.

A folyamat lépései

Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő beszállítót: rákeresek a kívánt kulcsszóra az Alibabán, majd kipipálom a „Trade Assurance” és a „Verified Supplier” mezőket és elemzem a találatokat, melyek a Supplier fül alatt jelennek meg. Nem koncentrálok a Products fül találataira (és nem használom a Products fület), mert itt ugyanaz a vállalat többször is megjelenhet és előfordul, hogy elküldöm ugyanazt az e-mailt többször ugyanannak a cégnek. A találati lista így néz ki:

Rendelj mintákat

Miután megszűrted a beszállítókat, feltettél egy csomó fontos kérdést nekik és megtaláltad a számodra legmegfelelőbb beszállítókat, rátérhetsz a következő lépésre.

Küldj egy alábbihoz hasonló üzenetet:

Hello Karen,

  1. Please send me more photos of this item, because i don’t really see the construction of this product. Also send me photos of packaging options.
  2. Do you have customers selling this item currently on Amazon? if so, would you mention one as a reference?
  3. Do you have it in different colors?

4.Please let me know if you could share the shipping costs for samples 50/50 ? the reason is we receive a lot of cheap and low quality items that we are not able to sell.

  1. Please provide paypal account.
  2. What would be the prices for : 1000 , 5000 , 10000 quantity?
  3. Would you accept a trial order of 250 items for the beginning? Very important: we sell only high quality products , so please send us sample of your highest quality product. Please respond at: xxxx@gmail.com or skype: xxxxxxxxx

Thanks a lot, XY.

 

A folyamat során egy táblázatkezelőben feljegyzed az információkat minden beszállítóról. Ezek után kielemzed őket és kiválasztod azt a 2-3 beszállítót, akik a legjobbnak bizonyulnak a vállalatod és a terméked számára.

Nehéz lesz találnod olyan beszállítót, aki az összes termékkel rendelkezik amire szükséged van, így olyat kell választanod, akinek nagyobb a termékportfóliója.

Amennyiben sikeres szeretnél lenni az Amazonon, válassz egy olyan beszállítót, amely rendelkezik az alábbi tulajdonságok mindegyikével:

  • olyan MOQ-t kínál, amelyre szükséged van,
  • számodra jutányos PPU-val (Price per unit) rendelkezik
  • a szállítási költségek elfogadhatóak.

 

Állj készen arra, hogy kifizess $50-$100-t, hogy 3-5 napon belül megkapd a Kínából rendelt termékmintákat. Az ár kissé magasnak tűnhet, mert légi úton szállítják őket abba az országba, ahol éppen tartózkodsz (FedEx, DHL, UPS).

Könnyen fogsz tudni együttműködni a beszállítóval, akit választottál? A beszállítóktól érdemes továbbá megkérdezni-

  1. Mennyi időn belül kapom meg a termékmintákat?
  2. Általában milyen csomagolásban érkezik a termék?
  3. Mennyi a termék ára egységenként, ha beleszámítjuk az Air Express-el való szállítást az Egyesült Államokba, irányítószám pl. 23451?
  4. Elfogadják-e a PayPal fizetést az egész rendelésért?
  5. A rendelést követően mennyi időn belül gyártják le a termékeket?

Gyakran használt fizetési módok a beszállítók felé

Amennyiben egyéni eladó vagy és először rendelsz termékeket, a leghasznosabb tanács, ha az első fizetést az Alibaba Trade Assurance szolgáltatásán keresztül teszed. Az ok egyszerű, az Alibaba tud segíteni abban, ha valami probléma történik a termékeddel vagy a rendeléseddel. Amennyiben a termékek a megérkezést követően nem felelnek meg az elvárt minőségnek, panaszt nyújthatsz be és visszatérítést kapsz. A Trade Assurance egy biztos módja annak, hogy ne veszítsd el a pénzed.

 Az áralku:

A következő fontos lépés miután megtaláltad a megfelelő beszállítót, hogy alkudj az árból. Lehet túl korainak tűnik az alkudozás, azonban tudnod kell, hogy milyen haszonkulccsal kell számolnod a kiválasztott termék esetében. Amennyiben a nyereség mértéke túl alacsony, nem érdemes megrendelned a termékmintákat sem. Amikor a nyereséget számolod, figyelembe kell venned a „landed cost”-ot is, vagyis azt az összeget, amelyet ki kell fizetned, hogy a termékeid az Amazon raktáraiba érkezzenek. Az összeg magába foglalja a megvásárolt termékek árát, a szállítási költséget, a vámköltségeket és adókat, stb. Végezetül pedig a landed cost-hoz hozzáadod az FBA költségeket (erről egy külön cikkben fogok írni) melyeket az Amazonnak kell kifizetned. Az egyik cél, hogy a befektetésed 100%-át visszakapd. Ehhez a nyereségednek egyenlőnek kell lennie a termékek árával, és fedezniük kell a termékek Amazon raktáraiba való kiszállítást és az FBA költségeket is.

Melyek a következő lépések?

Miután megkaptad a termékmintákat, meg kell vizsgálnod a termék minőségét és a beszállítókkal való kommunikáció színvonalát. Az alkudozás alapját a termékminták képezik. Mivel nehéz brandet létrehozni egy új termék esetében bevált módszer, hogy eleinte eredeti csomagolásban adod el a termékeket anélkül, hogy feltüntetnéd a márkádat a dobozokon. Válassz egy környezetbarát csomagolást kellemes megjelenéssel! A beszállító általában felajánlja az elérhető csomagolási opciókat.

Folyamatosan tégy fel kérdéseket a beszállítónak

Tegyük fel, hogy a beszállító úgy válaszolt a kérdéseidre, ahogyan azt elvártad, most viszont tovább kell informálódnunk róla, például: MOQ, egységárak és a fizetési módok, amelyekkel dolgozik.

Számold ki (körülbelül) mennyi egységre van szükséged, amikor az első rendelést leadod. Nem kell pontosan tudnod a darabszámot az első rendelésnél, azonban kell rendelkezned egy általános elképzeléssel, a PPU-val (pay per unit) kapcsolatban.

A PPU segít, hogy megértsd mennyi az egységszám, amelyet lehetőséged van megrendelni, mert ha a PPU 10$, akkor egy 1000 darabos rendelés 10,000$-ba kerül! Ez egy nagyon nagy és kockázatos összeg egy olyan termékbe való befektetéshez, mellyel eddig még nem dolgoztál.

Miután a PPU körülbelül 2-3$, ésszerű egy 500-1000 darabos rendelést leadni az első termék esetében. Az első rendelésed összege így 1000-3000$ lesz, amely egy jó ár lehet számodra (kezdőként).

Határozd meg az első rendelésed mennyiségének nagyságát. Természetesen, ha egy több mint 500 darabos rendelést adsz le, alkudozz komolyabban az áron.

Ne add fel könnyen, amikor az értékesítési ügynök azt mondja, hogy nem engedhet többet az eladási árból. Biztosan tudni fogod, amikor az árat már nem csökkentheti tovább. Ha úgy érzed, hogy még van benne alku, akkor ne habozz – a nyereséged a tét.

A beszállítód már megmondta mennyibe kerül egy egység (PPU), azonban te még nem pontosítottál, hány darabot is szeretnél vásárolni. Tehát mi még NEM tudjuk, hány darab terméken alapszik a PPU. Érdeklődd meg, hogy mennyi a PPU arra a termékmennyiségre, amelyet rendelni szeretnél.

Kérdezd meg a beszállítót: „Mennyibe fog kerülni egy termék, ha a rendelés 500 darab lesz?”

Helyettesítheted az 500-at azzal a mennyiséggel, amit gondolsz, hogy meg fogsz rendelni. Fontos, hogy feltedd a beszállítónak az utóbbi kérdést, mert a PPU annak függvényében változik, hány egységet foglal magába a rendelés.

Tisztázd le mennyi a termékek szállítási költsége az USA-ba.

Egy másik fontos kérdés, amelyre pontos választ kell kapnod, hogy mennyibe fog kerülni a termékek kiszállítása. Nagyon sok ember, köztük én sem gondoltam arra, hogy milyen költséges lehet a szállítás, éppen ezért tudnod kell az árát még mielőtt leadnád a rendelést.

A beszállítók többsége saját szállítókkal rendelkezik, így meg tudják mondani a hozzávetőleges költségeket.

Kérdezd meg a beszállítót, hogy mennyibe fog kerülni 500 darab kiszállítása az USA-ba,- ő pedig megkérdezi a szállító ügynökét és választ tud adni a kérdésedre.

Amennyiben a pontos cím felől érdeklődik, add meg nekik az egyik amerikai Amazon raktár címét.

Próbálj olyan beszállítót keresni, amelyik rendelkezik olyan szolgáltatással, ahol a szállítás teljes folyamatát lebonyolítják: szállítás, vámügyek és a termékek átadása az Amazon raktárnak.

Így sokkal egyszerűbb lesz a dolgod és nem kell olyan mértékbe belefolynod a szállítási folyamatokba.

Becsüld meg a rendelés hozzávetőleges végösszegét

A termékek költsége és a szállítási költségek képezik a kiadásaid 90%-át melyet ki kell fizetned, így nagyon fontos, hogy megismerd a részletes információkat, mielőtt leadnád a végleges rendelést.

Jegyezd fel az eddig összegyűjtött információkat egy füzetbe, hogy ne felejtsd el, melyik beszállító ajánlja a legjobb árat.

Kiegészítő kérdések

Próbálj szerezni egy olcsóbb termékmintát is, hogy megbizonyosodj a termék minőségéről.

A jó hír az, hogy a beszállítók többsége örömmel fog egy- két termékmintát küldeni már csak azért is, hogy értékeld a termékeiket. Amikor megkapod a termékmintákat, jegyezd fel a tulajdonságaikat egy táblázatkezelőbe a többi információval együtt.

Tegyél fel kérdéseket a logóról és a csomagolásról

Kérdezd meg a beszállítót, hogy engedélyezi-e, hogy személyre szabd a csomagolást és ráhelyezd a termékre a saját logódat.

A saját brand-ed terméken való feltüntetésének a lehetősége nagyon fontos és kiemeli a termékedet a konkurencia egyéb termékei közül.

Egyes beszállítók lehetővé fogják tenni, hogy személyre szabd a termékedet, ahogyan csak szeretnéd, míg mások csak egy logó hozzáadását fogják engedélyezni. Éppen ezért okos megoldás lehet ezeket az információkat megtudni, még mielőtt leadnád a rendelést. Véleményem szerint az a legfontosabb célod, amikor minél jobban megpróbálod személyre szabni a terméket, hogy a lehető legjobban illeszkedjen a saját branded-hez és nehezen legyen másolható.

Kérdezd meg a beszállítót, hogy ráhelyezi-e a címkéket a termékekre

Egy kérdés, amelyre sosem gondoltam volna, hogy fel kell tennem a beszállítónak, – rá fogja-e helyezni az UPC kódot a termékeimre?

Az UPC kód egy olyan vonalkód, melyet minden eladott termékre ráhelyeznek és megkülönbözteti a termékeket egymástól.

A termékednek rendelkeznie kell UPC kóddal, még mielőtt az Amazonnak küldenéd. Kérdezd meg a beszállítót, hogy rá tudja-e helyezni ezt a kódot a termékre mielőtt elküldi. Amennyiben a válasz nemleges, keresned kell egy harmadik felet, aki ezt megteszi, vagy saját magadnak kell a kódot a termékekre helyezned (egy külön cikkben elmagyarázom, hogy mi az UPC és hogyan kell a termékre helyezni).

Miután a termékeid címkék nélkül érkeznek az Amazon raktárba, az Amazon fogja a termékekre helyezni, azonban 0.30$ fog kerülni egységenként, az idő elteltével pedig ez az ár akár növekedhet is. (Lásd a további információkat arról, hogy hogyan vásárolhatsz UPC vonalkódokat)

Kérdezd meg a beszállítót, hogy személyre tudja-e szabni a terméket

Nagyon fontos arra törekedned, hogy feljavítsd a terméked annak érdekében, hogy az Amazonon található hasonló termékek közül kitűnjön. Ez azt jelentheti, hogy kellemesebb megjelenést kell adnod a termékednek vagy javítanod kell néhány tulajdonságán, melyet a többi eladó elhanyagol.

Először gondolkodj el azon, hogy milyen változtatásokat szeretnél eszközölni a termékeden, majd kérdezd meg a beszállítót, hogy véghez tudja-e vinni ezeket a változtatásokat. Miután a beszállító beleegyezik, megtörténhet, hogy további összeget kell fizetned ezért. Idővel azonban ezek a költségek megtérülnek a vásárlások által. Minden változtatás esetében össze kell hasonlítanod az előnyöket és a hátrányokat.

Kérdezz rá a termék méreteire

Ezt a kérdést a későbbiekben is felteheted, de ne feledd, hogy nagyon fontos tudatosítanod a termék összes részletét. Kérdezz a tömegéről, méreteiről (hosszúság, szélesség, térfogat) és a többi funkció részleteiről melyek fontosak lehetnek.

Szükséged lesz az összes információra, amikor létrehozod a saját listázásodat az Amazonon, éppen ezért dokumentálj mindent időben.

Kérj információkat a szállításról

Ez a kérdés főleg akkor válik fontossá, amikor elérkezik az idő, hogy kiszámold a szállítási költségeket és az Amazon által kért adók mértékét.

Kérdezd meg a beszállítót, hogy mekkora a termékeid mérete és súlya. Tudnod kell ezt az információt, hogy ki tudd tölteni a terméklistát az Amazonon, hogy ki tudd számolni a költségeket, amelyet az Amazonnak kell fizetned.

Fontos, hogy megkérdezd, hogyan lesznek becsomagolva és elküldve a termékek. Kartondobozokban vagy raklapon küldik-e őket? Hány darab termék lesz egy dobozban vagy raklapon? Mennyi lesz az első rendelés össztömege?

Kérdezd meg a beszállítót milyen módon fogja elküldeni a termékeket

Meglehet, hogy a beszállító még azelőtt közli veled, milyen módon szeretné a termékeket elküldeni, mielőtt te rákérdeznél, azonban ha nem értesít erről, meg kell tudnod, hogy a légi vagy a tengeri szállítást fogja használni. A költségek és az idő, ami alatt a termékek megérkeznek, nagyon különbözőek attól függően, hogy milyen módon küldik el őket. Ahhoz, hogy tovább tudj tervezni, tudnod kell, hogy mikor érkezik meg a rendelésed és mennyit kell fizetned érte.

Összefoglaló

Tudom, hogy ez egy elég hosszú cikk lett és én személy szerint is utálom a hosszú cikkeket. Azonban a legkisebb részletekig el szerettem volna magyarázni, hogyan találhatsz egy jó beszállítót, mert tudom, hogy nagy zűrzavart tud okozni ez a lépés. Szeretném, hogy te is tisztában legyél azzal, hogy mennyire fontos ez a lépés az üzleted megalapozásához.

További információkért, vagy ha úgy gondolod, hogy ez a cikk hasznos volt, csatlakozz a Facebook-on található eladói közösségünkhöz.