Nagyon sokan kerestek meg minket az utóbbi napokban, és afelől érdeklődtek, hogy mely lépéseket kell megtenniük ahhoz, hogy fizikai termékekkel való vállalkozást indítsanak az Amazonon.

Alin: Több, mint 2 éves tapasztalataim során, nagyon sok új eladónak segítettem sikeresen elindulni. A legkönnyebb és leghatékonyabb módja annak, hogy elmagyarázzam azoknak, akik ilyen vállalkozásba szeretnének kezdeni, ha az egész folyamatot 4 lépésre bontom.

  1. Bemelegítés

Tegyük fel, hogy még semmit sem tudunk az Amazonról, ezért meg kell vizsgálnunk mit is kínál ez a platform, meg kell ismerkednünk a keresőmotorral, a ranglista rendszerrel, a reklámfelülettel, az FBA-val és a többi alapfogalommal.

Ezek után felkészülünk arra, hogy eldöntsük mit is szeretnénk eladni, ezért:

  • egy program segítségével, mint például a Jungle Scout vagy az AMZ Scout, bizonyos, jól meghatározott kritériumok alapján egy piacképes részleget keresünk;
  • az Alibaba-n, Kínában találunk egy beszállítót a termékünkre.
  1. Edzés

Van egy termékünk, melyet bizonyos változtatásokkal fel kell készítenünk az indításra.

Mindenekelőtt létrehozunk egy eladói fiókot az Amazonon, majd:

  • létrehozunk egy (márkát) brandet, amelyik megjelenik a termékünkön és a további termékeken, melyeket indítani fogunk;
  • megrendeljük az első készletet a kiválasztott beszállítótól;
  • létrehozunk egy jól kialakított leírást az Amazonon, mely minőségi képeket és kulcsszavakkal optimalizált szöveget tartalmaz;
  1. Kezdet

Készen állunk az indításhoz! Ahhoz, hogy nagy felhajtást keltsünk a termékünkkel:

  • indítunk egy agresszív reklámkampányt az Amazonon (PPC);
  • elvégzünk néhány “ellenőrzött eladást”, hogy arra ösztönözzük az Amazon algoritmusát, hogy termékünket a kereső oldal elejére helyezze.
  1. A folyamat

A vállalkozásunk elindult, azonban van még bőven dolgunk, mert:

optimalizálnunk kell a PPC reklámokat;

  • kezelnünk kell a készletet, hogy ne rendeljünk sem túl sokat sem túl keveset;
  • ellenőrizzük a pénzforgalmat, hogy jövedelmezőként tartsuk fenn a vállalkozást;
  • kiterjesszük a reklámot a Facebookra és az Instagramra;
  • egyre több organikus véleményt érünk el;
  • egyre több terméket indítunk és hasznot szerzünk a már meglévő klienseinkből;
  • kihasználjuk az Amazon fejlett funkcióit, mint például a Brand Registry, Enhanced Brand Content, Lightning Deals, Early Reviewer Program, stb.;
  • létrehozunk egy saját weboldalt;
  • együttműködünk a virtuális asszisztensekkel, akiket megbízunk a hétköznapi és időigényes feladatokkal.

 

Ezekkel a lépésekkel egy erős vállalkozást építünk fel, ami jó pár éven keresztül hasznot fog termelni számunkra!