Mekkora méreteket ölthetnek az eladások az Amazonon a jövőben?

Eladóként már több mint 3 éve elemzem az új híreket és fejlesztéseket, melyek ezen a platformon történnek. Megosztok néhány észrevételt és előrejelzést az Amazonon végbemenő kereskedelem jövőjéről.

Először is kezdjük a következő kérdéssel: Mi is valójában az Amazon? Sok vlogger (videó blogger) és tréner úgy írja le az Amazonon való üzletet, mint egy lehetőséget arra, hogy gyorsan meggazdagodj és az életed részét egy tengerparton, valahol a Bahamákon éld le. Mindezt úgy, hogy egyetlen órát dolgozol naponta, az időd többi részében, pedig élvezheted az életet. Valahogy így néz ki egy felkapott reklám, amit nemrég a Facebookon láttam. Igaz vagy sem, az alábbiakban megpróbálom megválaszolni ezt a kérdést.

Mi is valójában az Amazon?

Az Amazon a legnagyobb online vásárlói platform a világon, mely hozzáférést biztosít legalább 500 millió ügyfélhez, akik készek megvásárolni a termékedet egyetlen kattintással.

Egy példa, amit gyakran használok a következő: amennyiben el tudnál adni egyetlen egy doboz gyufát minden vásárlónak, – aki regisztrált fiókkal rendelkezik az Amazonon-, akkor már biztosan dollár milliárdos lennél és a legszebb dolgok, amikről valaha álmodtál, már valóság lenne. Azonban…a fél milliárdos nagyságú vásárlói közeghez való hozzáférés más eladóknak is megadatik, akik már árulnak termékeket az Amazonon. Tehát, nagyon nehéz dolgunk lesz eladni egy doboz gyufát minden felhasználónak. A feladat már csak azért is nehéz, mert több száz másik eladó van a „gyufa” kategóriában, aki megpróbálja eladni ugyanezt a terméket. A magas számú konkurencia miatt csak a legjobbaknak sikerül vállalkozást indítaniuk, azok pedig, akik nem hoznak megfontolt döntéseket, nehezen fogják eladni a termékeiket.

Annak érdekében, hogy könnyebben megértsd a folyamatot, a továbbiakban felsorolok néhány trendet, amiket fontos ismerned és amire oda kell figyelned, ha termékeket szeretnél árulni az Amazonon.

Az Amazon növekedése:               

Jelenleg az Amazonon listázott termékek 10 ország fogyasztóihoz jutnak el, többek között: Japán, India, Kína, Brazília, és 5 európai ország (Nagy-Britannia, Németország, Franciaország, Olaszország és Spanyolország). Az FBA szolgáltatáson keresztül az Amazonon szereplő eladók a felsorolt országok bármelyikében árulhatnak, attól függetlenül, hogy hol tartózkodnak. Az idő elteltével az E-Commerce világában egy egyre letisztultabb tendencia kezd megjelenni az országhatárok túllépését illetően. Biztos vagyok benne, hogy az elkövetkező 5 évben egy sokkal nagyobb növekedésnek lehetünk tanúi, ami a határokon átnyúló tranzakciókat illeti.

A termékek Amazonon való kereskedelme nagy esélyeket kínál arra, hogy egy nagyon széles körű vevői réteg igényeit elégítsék ki, amely pár év múlva akár a sokszorosa is lehet a jelenlegi 500 milliónyi online felhasználónak.

Ennek a növekedésnek a hátránya az, hogy az eladók akik az USA-ban vagy az EU-ban értékesítenek, nagyobb konkurenciát fognak tapasztalni Indiából és Kínából az olyan kategóriákban, mint pl. a textilipar vagy a divatcikkek. A határon átnyúló kereskedelem és logisztika fejlettsége egyre gyorsabb és pontosabb lesz. Várhatóan a közeljövőben el fogsz adni egy terméket az Egyesült Királyságban, amely majd Lengyelországba lesz kiszállítva a megrendelőnek, maximum 24 órán belül (one day shipping), vagy rendelsz egy terméket Kínából, amit másnap kézbesítenek. A legtöbb vállalat jelentős mértékű növekedést tapasztalt az eladásaiban, csak azért, mert az (Fulfillment by merchant) FBM- ről áttértek a (Fulfillment by Amazon) FBA módra.

Ha még nem kezdtél el árulni az Amazonon, de szeretnél belevágni, akkor jobb ha tudod, hogy az Amazon célja az eladókkal való közös fejlődés a globális piacokon, valamint a termékeik USA-n kívüli terjesztése. Annak érdekében, hogy elérhetőbbé tegye a belépést a külföldi piacokra az Amazon nemrégiben csökkentette az FBA díjait. Ez a lépés jelentősen mérsékeli az eladói költségeket és lehetőséget kínál arra, hogy terjeszkedjünk ezeken a piacokon.

 Néhány hasznos tanács a kezdő eladóknak:

  1. Bizonyosodj meg róla, hogy a terméked hasznos, törvényes és nyereséges azon a területen, amelyen árulni szeretnél. Feltétlenül végezz el „helyesen” egy piackutatást, még akkor is, ha ez időigényes.
  2. Az Amazon legfőbb fókuszpontja a vevő (nem pedig te, mint eladó). Koncentrálj a vevői visszajelzésekre, amikor az Amazonon árulsz. Nagyon fontos, hogy fordíts figyelmet a megrendelőkre és végezz állandó fejlesztéseket a vevők véleményei alapján.
  3. Légy korrekt a vevőkkel és az Amazonnal szemben, mert a rendszer legfőképp az új eladók által gyakran használt megtévesztő és félrevezető leírások és vélemények kiszűrésére koncentrál. Sok termékprofilt és fiókot megszüntetnek a negatív vélemények miatt.
  4. Biztosítsd a lehető legjobb szolgáltatásokat és biztasd a vevőket a vélemények írására. A hamis vélemények, félrevezető leírások és egyéb negatív vállalkozási praktikák felkelthetik az Amazon figyelmét és tönkretehetik a vállalkozásod.
  5. Ahogy az E-Commerce növekszik, a felhasználók is egyre jobban kezdenek leszokni a hagyományos vásárlási szokásokról. A Cowen and Company által folytatott piackutatás során, 2017 első félévében 18%-al nőtt az Amazonon megvásárolt termékek száma az előző évhez képest. Ugyanebben az időszakban a hagyományos Brick and Mortar (BAM) üzleteknél visszaesést regisztráltak. A tanulmány szerint, Walmart – a világ legnagyobb viszonteladója az élelmiszeripari termékek 5%-os visszaesését észlelte. Amennyiben jelenleg viszonteladói termékeket gyártasz vagy árusítasz, azt tanácsolom, kezdj el informálódni, hogyan tudnád a termékeid egy részét online felületen hasznosítani.
  6. A közeljövőben az Amazon kétségkívül egy kulcsfontosságú tényező lesz az élelmiszeripari termékekkel való vállalkozásokban is. Itt a megfelelő pillanat, hogy minden eladó, aki szeretne egy ilyen jellegű vállalkozást indítani, megtegye az első lépéseket.
  7. Légy intelligens, formaújító és főként nagyon körültekintő. Az Amazon egyre telítettebb lesz a technológiával, a szépségipari termékekkel és egyéb fogyasztói cikkekkel. Semmi értelme, hogy több ezer konkurens eladóval harcba szállj. Találj egy telítetlen piacot, ahová beléphetsz. Amint megtaláltad, elemezd egy Private Label (saját márka) lehetőségét és kezdd el a termék értékesítését az Amazonon. A brand olyasvalami, ami nem másolható, viszont általa kis vállalkozásként is egyedi élményt tudsz biztosítani vevőidnek. Ennek segítségével tudsz lépéselőnyt biztosítani magadnak a versenytársaiddal szemben.

 KÖVETKEZTETÉS

Miért szükséges, hogy sikeres eladóvá válj az Amazonon? Egyrészt hogy lépést tarts a fejlődéssel, másrészt pedig, hogy folyamatosan az eCommerce tendenciák élére kerülj, ez által változatosságot biztosítva a kínálatod számára.

Az én alapvető javaslatom: KEZDJ VÁLLALKOZÁSBA AZ AMAZONON, hogy az első szakaszában stabil pénzáramlást tudj biztosítani magadnak. Ezek után párhuzamosan más értékesítési csatornákat is felépíthetsz, mint például az: Ebay, Walmart (online), Jet és természetesen egy saját értékesítési csatornát. A Fulfillment ( vagyis a termékek szállítása) szintén lehetséges az Amazon segítségével, más értékesítési csatornák esetében is. Mindezt elérve függetlenül is tudsz működni az Amazonon kívül és nem kell alkalmazkodnod a vállalat szabályaihoz. Haladj a korral, ugyanis manapság már vásárolhatsz termékeket Kínából – raktározhatod a őket az USA-ban – és szállíthatod Kanadába anélkül, hogy érintkezned kéne a termékekkel. Fontos viszont, hogy folyamatosan informálódj és helyesen végezd el a szükséges lépéseket.

Ha rendelkezel némi tapasztalattal ezen a területen és van egyéb javaslatod, hogy milyen irányba halad manapság az E-commerce, nyitottak vagyunk, hogy megoszd velünk és megvitassuk őket a Facebook csoportunkon belül.